poniedziałek, 13 lutego 2012

Urocze ciastka walentynkowe

Dzisiaj przepis na sympatyczne walentynkowe ciastka dla ukochanej osoby.

Składniki:
- opakowanie ciasta francuskiego
- dżem truskawkowy

Potrzebne akcesoria:
blacha, foremka do ciastek w kształcie serca

Ilość porcji: ok. 8
Koszt potrawy: ok. 4 zł
Cena za porcję: 0,50 zł
Trudność: Łatwe
Czas przygotowania: 10 min
Czas pieczenia: ok. 15 min

Gotowe ciasto francuskie rozwijamy z rulonu i kroimy w kwadraty. Wykrawamy foremką kształt serca w co drugim kwadracie, a wykrojone serduszka odkładamy. Pozostałe kwadraty ciasta smarujemy cienko dżemem zostawiając wolne brzegi. Na kwadraty pokryte dżemem nakładamy te z wykrojonymi serduszkami i zlepiamy mocno brzegi ciasta. Wykrojone serduszka także możemy posmarować dżemem. Wszystkie ciastka układamy na papierze do pieczenia i wkładamy na blaszce do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy ok. 15 minut.
Niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia ciastek po upieczeniu. Musicie mi uwierzyć na słowo, że wyglądały prześlicznie.

Polecam ten przepis, bo nie znam nic równie prostego i uroczego na Dzień Zakochanych.

12 komentarzy:

  1. Ale mnie natchnęłaś! *.*
    Na Walentynkowe pieczenie już za późno, zresztą nie mam serduszkowej foremki, ale zrobię je kiedyś jakoś mniej świątecznie :D
    Dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie musisz mieć foremki, wystarczy trochę zdolności manualnych i można nożem wykroić serca. A jutro jeszcze cały dzień, żeby je zrobić na romantyczny wieczór :)
    Cieszę się, że Cię natchnęłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też prawda :) Ale teraz i tak nie ma sensu, żebym robiła - mama ma dziś imieniny, więc lodówka pełna ciast ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm a po upieczeniu dżemik się ciągnie ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba dobrze skleić brzegi, żeby dżem się nie wydostał ze środka na blachę. Ten w środku w ciastkach robi się trochę bardziej ciągnący i "musowaty".

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmmm.
    Zrobię sobie takie.
    Wyglądają pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniaam, wyglądają na bardzo smaczne! Ale mi narobiłaś ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś upiekłam podobne dla narzeczonego, ale jeszcze wtedy nie wiedziałam, że on nie lubi takich ciastek, jedyne ciastka jakie toleruje to miękkie np Delicje ;) Ale był bardzo dzielny, zjadł wszystkie i nawet udawał, że mu smakowały :D ha ha :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rodzynko mój mąż akurat uwielbia wszystko, co słodkie i ciasto francuskie też bardzo mu smakuje. Ja natomiast za francuskim nie przepadam, za to lubię robić, bo wszelkie słodkości są szybkie w przygotowaniu i niedrogie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię wszystko co słodkie :D A to jest bardzo zgubne ;)

      Usuń
  10. Oj, przypomniały mi się ciastka z dzieciństwa, mniam, mniam. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super pomysł :) na pewno wykorzystam go dla mojego Skarba:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie Wasze komentarze. Są one dla mnie niezwykle cenne i pomocne. Proszę, nie wpisuj: "Fajny blog, zapraszam do mnie", bo to raczej zniechęca mnie do jego odwiedzenia. Jeśli zostawisz wartościowy komentarz, na pewno zajrzę na Twojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...