czwartek, 20 grudnia 2012

Łosoś zapiekany w cieście francuskim z dodatkiem szpinaku i fety


Łosoś to jedna z moich ulubionych ryb, a w połączeniu ze szpinakiem i fetą jest naprawdę wyjątkowa. Mój mąż przepada za tym daniem (i nie tylko on), chociaż zwykle potrawy bezmięsne nie wywołują u niego entuzjazmu. Przygotowanie tego dania wymaga nieco zręczności, ale nie jest pracochłonne. Sprawdzi się zarówno na specjalne okazje, jak i na codzienny obiad. Przepis znalazłam tutaj: klik i nieco zmodyfikowałam.




Składniki:
- opakowanie ciasta francuskiego
- ok. 25 dag fileta z łososia
- opakowanie sera typu feta
- opakowanie mrożonego szpinaku (ok. 400 g)
- ząbek czosnku
- łyżka soku z cytryny 
- gałka muszkatołowa, pieprz
- białko z jajka
- oliwa do smażenia

Potrzebne akcesoria:
papier do pieczenia, blacha do pieczenia

Ilość porcji: 4
Koszt potrawy: ok. 16 zł
Cena za porcję: 4 zł
Trudność: Średniotrudne
Czas przygotowania: 20 min
Czas pieczenia: ok. 40 min


Szpinak rozmrażamy i podsmażamy na oliwie. Przyprawiamy przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku, pieprzem, gałką muszkatołową oraz sokiem z cytryny (nie dodajemy soli). Szpinak odparowujemy całkowicie z wody na patelni (ma być suchy i prawie się przypalać), a następnie chwilę studzimy.



Ciasto francuskie dzielimy na dwa kawałki, których brzegi nacinamy pod skosem w kształt "choinki". Na środek każdego kawałka ciasta wykładamy szpinak, a na nim umieszczamy plastry fety. Przykrywamy świeżym filetem z łososia (jeśli ma skórę to oczywiście pozywamy się wcześniej łusek). Zawijamy na zmianę paski ciasta tworząc warkoczyk. Możemy nadać całości kształt ryby, pozostawić sam warkocz, czy przy braku zręczności zawinąć składniki w ciasto jak farsz do gołąbków w kapustę :) Wierzch ciasta smarujemy białkiem.


Układamy zawiniętego łososia na blasze i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy ok. 40 minut aż ciasto będzie złotobrązowe.

27 komentarzy:

  1. Lubię łososia, szpinak i fetę :). Za ciastem francuskim nie przepadam, choć kilka razy się przekonałam i zrobiłam na obiad z kurą. Może spróbuję z łososiem. Ryby trzeba jeść, a łosoś, to jedna z niewielu, po które sięgam w dodatku rzadko. Chyba czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryby staram się jeść regularnie, ale zwykle wybieram jakieś tańsze. Łosoś jest w kategorii rarytasów :)

      Usuń
  2. jesteś podła! takich notek się nie robi, bo teraz jestem głodna ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :* Aż sama zgłodniałam po opublikowaniu tego posta :)

      Usuń
    2. no nic dziwnego, to wygląda przepysznie. a ja kocham łososia w każdej formie

      Usuń
  3. Uwielbiam ryby, zwłaszcza łososia. Niestety mój partner nie bardzo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie miałam ten sam problem, ale małymi kroczkami można dużo zmienić ... :)

      Usuń
  4. no nie mogę - ale zgłodniałam ale czeka na mnie tylko wyschnięta kanapka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznej kanapki :P A w najbliższym czasie zachęcam do wypróbowania przepisu :)

      Usuń
  5. uwielbiam łososia, w takiej formie go jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie wariacje na temat łososia ;) Na pewno wypróbuje przepis...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale bym zjadła! Na pewno jest pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. polaczenie niesamowite :) smakuje zapewne pysznie, podkradam przepis, by zasmakowac tej przyjenosci :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda genialnie....Muszę to kiedyś zrobić, musi być pysznie, uwielbiam wszystkie składniki, szczególnie łososia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ten przepis! Daj znać, czy Ci zasmakowało :)

      Usuń
  10. w swieta po raz pierwszy jadlam lososia i jest przepyszny :D mega mi smakowal wiec napewno wyprobuje twoj przepis ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobiłam tego łososia i wyszedł pysznie, dziekuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że łosoś smakował :) Polecam też wypróbowanie innych przepisów z bloga. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Coś dla mnie, postaram się zrobić, akurat mam wszystkie składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Również już mi się przytrafiło tak przygotować łososia i jestem zdania, że jest to jedna z najlepszych ryb. Muszę przyznać, że ja często także zaglądam po przepisy do https://mowisalmon.pl/przepisy/ i to właśnie one mnie najbardziej inspirują do gotowania.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie Wasze komentarze. Są one dla mnie niezwykle cenne i pomocne. Proszę, nie wpisuj: "Fajny blog, zapraszam do mnie", bo to raczej zniechęca mnie do jego odwiedzenia. Jeśli zostawisz wartościowy komentarz, na pewno zajrzę na Twojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...