sobota, 12 stycznia 2013

Chlebek bananowy z orzechami i czekoladą



O ile gotowanie uwielbiam i przyrządzanie coraz to nowych dań sprawia mi wielką przyjemność, to do pieczenia ciast nie mam serca ani umiejętności. Chlebek bananowy z orzechami i czekoladą to jeden z niewielu smakołyków, który udaje się zawsze, a do tego jest błyskawiczny i naprawdę banalny w przygotowaniu. Do jego wykonania nie potrzeba nawet miksera - wystarczy wymieszać składniki łyżką. Przepis znalazłam tutaj: klik.




Składniki:
- 3/4 szklanki cukru
- 1 i 3/4 szklanki mąki
- 3 dojrzałe (lub przejrzałe) banany
- 2 duże jajka
- 13 dag masła
- pół tabliczki gorzkiej czekolady
- 3/4 szklanki orzechów włoskich
- łyżeczka cynamonu
- łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżeczka aromatu wanilinowego do ciast
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
- bułka tarta do obsypania formy

Potrzebne akcesoria:
keksówka lub forma do chleba, rondelek, 2 miski, drewniana łyżka, drewniany patyczek do szaszłyków

Ilość porcji: 15
Koszt potrawy: ok. 15 zł
Cena za porcję: 1 zł
Trudność: Łatwe
Czas przygotowania: ok. 20 min
Czas pieczenia: ok. 1 godz.


Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. W rondelku roztapiamy masło i odstawiamy aż wystygnie, a następnie wkładamy do lodówki, by się schłodziło. Banany rozgniatamy widelcem na papkę, a orzechy i czekoladę siekamy na drobne kawałki.

W jednej misce łączymy wszystkie mokre składniki, czyli rozciapciane banany, schłodzone masło, jajka oraz aromat wanilinowy. Mieszamy bardzo dokładnie łyżką. Do drugiej miski wrzucamy składniki suche: cukier, przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól, cynamon i także mieszamy.

Składniki mokre przekładamy do suchych i znów mieszamy dość długo łyżką aż do uzyskania jednolitej masy. Na koniec wrzucamy pokrojone orzechy i czekoladę. Mieszamy ponownie, by orzechy i czekolada równomiernie rozłożyły się w chlebku.

Keksówkę (lub formę do chleba) natłuszczamy odrobiną masła i wysypujemy bułką tartą. Do foremki przekładamy przygotowaną masę i wyrównujemy łyżką wierzch ciasta. Pieczemy około godziny. Pod koniec pieczenia możemy sprawdzić za pomocą drewnianego patyczka do szaszłyków, czy ciasto jest już gotowe (jeśli patyczek jest suchy, wyłączamy piekarnik).


21 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie! ;) Chętnie wypróbuje ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. To kiedy mogę wpaść na kawkę i ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciacho jest dzisiaj, zapraszam :) Tylko się pospiesz, bo znika w szybkim tempie ;)

      Usuń
  3. chyba bym zwariowała jak bym coś takiego zjadała - zwariowała ze szczęścia ;-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Banany, orzechy, czekolada, omniaaam! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam coś podobnego niedawno, pyszne, szkoda tylko, że potem nigdy nie mogę domyć wszelkich blaszek itp, strasznie mnie to zniechęca :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie mam tego problemu, bo mąż wszystko szoruje ;)

      Usuń
  6. Spróbuj kiedyś zamiast białego cukru dodać brązowego trzcinowego- zobaczysz, chlebek będzie jeszcze lepszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często zastępuję biały cukier trzcinowym, ale w chlebku jeszcze nie próbowałam. Dziękuję za pomysł :*

      Usuń
  7. Ooo jak pysznie! ;) Zazdroszczę tym co potrafią gotować!
    I popieram z tym cukrem trzcinowym. Słyszałam ,że podobno smaczne...:D



    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądam pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja z kolei o wiele bardziej mam serce do ciast niż innych potraw:) Bardzo fajnie to wygląda i dość prosto do wykonania, może się skuszę :) Zrobiłaś mi smaka od samego rana:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Eh.. A ja niestety bananów nie lubię.. Mimo to chlebek prezentuje się smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. mmm pychota :) musze kiedys zrobic :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie Wasze komentarze. Są one dla mnie niezwykle cenne i pomocne. Proszę, nie wpisuj: "Fajny blog, zapraszam do mnie", bo to raczej zniechęca mnie do jego odwiedzenia. Jeśli zostawisz wartościowy komentarz, na pewno zajrzę na Twojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...