środa, 14 marca 2012

Frykadelki z mozzarellą i papryką



Dzisiaj kolejna propozycja kulinarna - frykadelki z mozzarellą i papryką.

Jeśli znudziły Wam się tradycyjne mielone kotlety, to koniecznie wypróbujcie ten przepis. Frykadelki nadają się świetnie na kolację z przyjaciółmi jako ciepła przekąska albo na obiad w gronie rodziny. Nadzienie z pysznej, miękkiej, ciągnącej mozzarelli zaskoczy każdego gościa!




Składniki:
- ok. 0,5 kg mięsa mielonego wieprzowego
- kula mozzarelli
- cebula
- czerwona papryka
- jajko
- bułka tarta
- bazylia, pieprz, sól
- oliwa lub olej do smażenia

Potrzebne akcesoria:
patelnia

Ilość porcji: 4
Koszt potrawy: ok. 16 zł
Cena za porcję: 4 zł
Trudność: Średniotrudne
Czas przygotowania: 15 min
Czas smażenia: ok. 10 min

Cebulę i paprykę kroimy w drobną kostkę, a mozzarellę w kostkę wielkości ok. 1-2 cm.
Na gorącej oliwie podsmażamy cebulę aż stanie się szklista, a następnie dorzucamy paprykę. Razem smażymy przez kilka minut, potem studzimy. Mięso mielone wkładamy do miski, przyprawiamy solą i pieprzem do smaku oraz dorzucamy dużo bazylii (ja dodaję nawet pół opakowania). Do mięsa dokładamy cebulę z papryką, wbijamy jajko i wsypujemy 3-4 łyżki bułki tartej. Wyrabiamy masę rękami aż wszystko dokładnie się wymiesza.
Bierzemy po kolei kawałki mozzarelli i oblepiamy dookoła mięsną masą (frykadelki mają mieć kształt malutkich kotletów mielonych). Obtaczamy w bułce tartej i smażymy z obu stron na oliwie aż mocno się przyrumienią.

Uwaga. Należy dokładnie oblepiać mozzarellę mięsem, by ser nie wypłynął ze środka frykadelek na patelnię.

6 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smakowicie, aż się głodna zrobiłam, ale już za późno żeby coś zjeść i muszę jakoś przeżyć do rana ;D Bardzo fajny blog, będę tu często wpadać, bo widzę, że dodajesz dużo postów z przepisami a czasem mam ochotę na coś nowego to chętnie czegoś wypróbuję ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że blog się spodobał. Zaglądaj jak najczęściej :)

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie, ale nie jestem wielką fanką mięsa mielonego, więc nie wiem czy zrobię :)
    Ten przepis z keczupem wypróbowałam w małej modyfikacji i no niebo w gębie :D Jak mogło mi wczesniej nie przyjśc do głowy żeby zrobić sos z keczupu który kocham:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, bardzo się cieszę, że Ci smakowało :) Mój mąż to też największy fan keczupu w rodzinie.

      Usuń
  3. wygladaja bardzo apetycznie :) na pewno wyprobuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja z czerwoną fasolą lubię

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie Wasze komentarze. Są one dla mnie niezwykle cenne i pomocne. Proszę, nie wpisuj: "Fajny blog, zapraszam do mnie", bo to raczej zniechęca mnie do jego odwiedzenia. Jeśli zostawisz wartościowy komentarz, na pewno zajrzę na Twojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...