niedziela, 15 stycznia 2012

Rolada serowa z farszem mięsno-pieczarkowo-paprykowym


Pierwszy raz jadłam podobną roladę na przyjęciu urodzinowym synka koleżanki. Wiele miesięcy później przypomniałam sobie o niej na weselu u kolegi, gdzie także została podana (choć nieco w innej wersji). Mój mąż tak się nią zajadał, że znikały wokół nas wszystkie porcje. Postanowiłam kiedyś spróbować ją zrobić, no i wreszcie udało mi się do tego zabrać. Wyszła przepyszna!





Składniki:
- 40 dag sera żółtego
- 4 jajka
- 4 łyżki majonezu (może być light)
- 25 dag mięsa mielonego
- czerwona papryka
- 20 dag pieczarek
- bazylia
- pieprz do smaku
- odrobina oliwy

Potrzebne akcesoria:
patelnia, blacha, papier do pieczenia, tarka

Ilość porcji: ok. 15
Koszt potrawy: ok. 18 zł
Cena za porcję: 1,20 zł
Trudność: Średnio trudne
Czas przygotowania: 10 min
Czas pieczenia: ok. 60 minut

Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Ser żółty ścieramy na tarce o dużych oczkach. W miseczce mieszamy rozbełtane jajka, starty ser i majonez. Blachę wykładamy papierem do pieczenia tak, by brzegi blachy także były zakryte. Wylewamy na papier serowo-jajeczną masę, wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około pół godziny.

Podczas pieczenia serowego omleta przygotowujemy farsz. Kroimy w niedużą kostkę pieczarki i paprykę. Na patelni podgrzewamy oliwę i wrzucamy na nią pieczarki. Ważne by smażyć pieczarki dość długo, aż wyparuje z nich cała woda (w przeciwnym razie woda wydostanie się do środka rolady). Na koniec łączymy surowe mięso mielone z papryką i ostudzonymi pieczarkami. Przyprawiamy farsz bazylią i pieprzem. Możemy oczywiście użyć innych przypraw według upodobania, jednak nie dodajemy soli.

Na ciepły, upieczony serowy omlet wykładamy farsz. Następnie zwijamy ciasno w roladę zaczynając od krótszej strony blachy. Układamy roladę połączeniem do dołu i ponownie wkładamy do piekarnika na około pół godziny. Po tym czasie wyciągamy ją pięknie zarumienioną. Czekamy aż rolada wystygnie, kroimy ostrym nożem w plastry. Podajemy porcje na zimno lub podgrzane na patelni, w piekarniku czy mikrofali.

Uwaga! Nie kroimy rolady tuż po upieczeniu - rozpada się i smak nie jest w pełni satysfakcjonujący. Kiedy wystygnie łatwo ją równo pokroić, a farsz idealnie zespala się z omletem i smakuje wybornie.

1 komentarz:

Bardzo dziękuję za wszystkie Wasze komentarze. Są one dla mnie niezwykle cenne i pomocne. Proszę, nie wpisuj: "Fajny blog, zapraszam do mnie", bo to raczej zniechęca mnie do jego odwiedzenia. Jeśli zostawisz wartościowy komentarz, na pewno zajrzę na Twojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...