poniedziałek, 10 czerwca 2013

Klasyczna młoda kapusta




Szczerze mówiąc nigdy nie przepadałam za młodą kapustą, zawsze kojarzyła mi się ze znienawidzonym koperkiem i przykrym zapachem roznoszącym się po kuchni. W tym roku mąż uparł się, że ma ochotę na młodą kapustę i sam ją przyrządził. Muszę przyznać, że nie jest wcale taka zła, chociaż z pewnością nie znajdzie się w gronie moich przysmaków, za to mąż się nią zajadał. Przepis znaleziony tutaj: klik.




Składniki:
- główka młodej kapusty
- 2 średnie cebule
- pęczek koperku
- kilka liści laurowych
- ok. 10 ziaren ziela angielskiego
- 2 łyżki oliwy
- 2 łyżeczki soli
- pieprz do smaku


Potrzebne akcesoria:
średni garnek
  
Ilość porcji: 4
Koszt potrawy: ok. 6 zł
Cena za porcję: 1,50 zł
Trudność: Łatwe
Czas przygotowania: 15 min
Czas duszenia: ok. 30 min 




Młodą kapustę szatkujemy drobno, a cebulę kroimy w kostkę. Do garnka przekładamy pokrojoną kapustę, cebulę, oliwę i wszystkie przyprawy z wyjątkiem koperku. Całość zalewamy około 2 szklankami wody i dusimy pod przykryciem mniej więcej pół godziny. Pod sam koniec duszenia dokładamy pokrojony koperek.

Kapustę podajemy na ciepło, z dodatkiem młodych ziemniaków, pieczywem albo jako samodzielne danie. To przepis podstawowy, ale można go urozmaicać na różne sposoby np. dokładając marchewkę.


14 komentarzy:

  1. Nienawidzę bigosu (chyba, że jest bez mięsa i tłuszczów zwierzęcych)ale młodą kapustę uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja za to uwielbiam młodą kapustę, właśnie z koperkiem :) Pychotka
    Ale cóż każdy ma inny gust.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam choć mi nie wolno. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostałaś nominowana do konkursu Liebster Award! Gratuluję i zapraszam po szczegóły: krainadefantasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham kapustę!!
    W każdej chyba postaci. Jeść mi się zachciało ;_;

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesting thoughts, I found something similar at Discount and Outlet and here Recommended, laters!
    jeux android

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam młoda kapustkę :)
    u mnie teraz jest Mikołajkowy konkurs ze świetną nagrodą - może się skusisz :)

    http://mybeautyjoy.blogspot.co.uk/2013/12/10000-rozdaniekonkurs-nr2.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam młodą kapustę z koperkiem szczególnie w wykonaniu mamy. Kilka razy robiłam sama była ok, ale jednak nie to samo co u mamy.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie Wasze komentarze. Są one dla mnie niezwykle cenne i pomocne. Proszę, nie wpisuj: "Fajny blog, zapraszam do mnie", bo to raczej zniechęca mnie do jego odwiedzenia. Jeśli zostawisz wartościowy komentarz, na pewno zajrzę na Twojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...